Monday, January 21, 2013

Jalan-jalan @ Ho Chi Minh City Vietnam Part 4






HCMC bandar yg penuh ngan motosikal



Asaalammualaikum.

Ok dh penat2 jln2 kt butiq2 tuh, kami late lunch kt gerai Hjh Basiroh. Hanya mkn ns grg sepinggan, ayer kupi 3 gelas tuk kami ber2. Hahaha. Kalo lg lama duk HCMC mau kurus aku. Bila dh penat tawaf keliling HCMC dahaga memanjang, lapar x terasa sgt. Lepas tuh aku n En. Suami trus ke arah Opera Hse. Best gak jln2 nih...tgk2 kwsn sekeliling HCMC. Kami main redah jer. Smbil jln tuh bole npk lar yg kt HCMC nih ibaratnya tmn dlm bandar. Jln jer skit, npk tmn, jln lg tmn kecil, jln lg ada tmn. N ada jer lar org2 Vietnm yg akan melepak kt situ. N sambil jln2 tuh mmg tjmpa ramai org Mesia. Hah...dh mcm aku ada kt Jln TAR lar plak. Hehehe.






smbil jln2 tuh..aku jmpa byk kedai2 painting. lukisan dia, makaaiii real hbs.




hebatnya mamat nih.





sbbkn bandar nih penuh ngan moto so byk kedai yg jual helmet. helmetnya cute sgt. kalo lar bole pakai kt Mesia...harus aku beli. teringat masa kt bandung, kami siap beli helmet. hahaha.





jln lg smpai lar kt dis area. dis area penuh ngan butiq2 mahal. ROLEX ado, Salvatore Ferragamo,  Gucci n etc. aku hnya mampu jeling sajer. kat atas butiq2 nih, Rex Htl, 5* Htl.





lepak plak kt cafe nih...cafe trung nguyen coffee. dh kami nih penchinta tegar coffee, mn2 pg pn mesti mau minom coffee. awesome sgt.




bangunan kt HCMC..kurus2 n tinggi





jgn korang psg niat tuk naik beca ini yer kwn2, dr blog2 yg aku baca, katanya mereka nih menipu tourist.




HCMC City Hall. cntk sgt. ada unsur2 kolonial gitew. d dpn bangunan ni lar ada monument Uncle Ho.





Lepas tuh kami dinner kt Halal Saigon. Msk jer npk muka2 org melayu. Restorant nih deco dia pn cunn lar. Katanya milik org Mesia. Then sblh our table ada seorg lelaki cina Spore tegur kami. Ramah tul cina tuh. Berborak sakan kami. Dr 1 crta ke 1 crta. Then msk plak muka yg baru jer kami jmpa pg td, Hjh Basiroh. Dia bwk rombongan org Mesia 1 bas ko.







cntk deko dlm restoran nih. 





ok jom tgk menu. aku hnya nk mkn popiah bietnm. teringin lama dh...





antara mknan yg kami order. aku salute lar kt chef nih. semuanya pn sedap. kalo x silapnya ada sup or tomyam yg blm smpai lg. overall terbaek. tgh mkn...tiba2 Hjh Basiroh dtg ngan rombongan 1 bas org Mesia. dorg duk tingkat atas. makaiii dasatnya. Hjh dtg sembang2 ngan kami.






Dh lepas mkn tuh kami naik taxi blk ke htl. Simpan brg, mandi, n solat. Lopeh tuh apa lg...ke Pasar Mlm lar lg. Hehhehe.







suasana Pasar Mlm. meriahh.





meriahnya. mcm2nyer mknan dorg





rupa2nya org2 vtnm suka mkn sipot2 nih. ramaii siott yg jual menatang nih.





fresh flwr byk d jual kt BTM.






Huh...mlm nih lar last kopek tuk aku shopping kt Pasar Mlm coz esok last day aku d HCMC. So jom borong. Wahh ayat. 
Ok nx part 5 smbungan last day aku d HCMC.


Adioss.

No comments:

Post a Comment