Friday, January 25, 2013

Hiking @ Bukit Broga





Assalammualaikum.
Aku mengupdate entry kali nih smbil menonton Malam Cinta Rasul Tv Al Hijrah. Aduhaiii sedap2nya nasyid2, qasidah & selawat dr Al Habib Syeikh Bin Abdul Qadir As Sagaf nih. Indahnya. Subhanallah. Allahuakbar. Alhamdullilah. Sgt2 salute kt programme nih. D + lg ngan Sheikh Al Habib Ali Zainal Abidin. Masya Allah. Subhanallah. Sgt2 best. Congrats to all production team Malam Cinta Rasul. Congrats gak kt Tv Al Hijrah. 1 perkongsian yg bermaanfaat bt semua muslimin n muslimat. Alhamdullilah. 



Ok aku nk bercrta tntg pengalaman aku hiking kt Bukit Broga. Alhamdullilah. Plan yg dh lama d bt akhirnya menjadi jgk. Kami 4 beranak ke sn ngan abg aku Awal, SIL Intan, 2 org anak buah aku, Nurul n Shira. Wow excited kami sumer. Lps sembahyang subuh kt rmh Mak, trus kami ke arah Semenyih. 6.30pg Sabtu 12/01/13 perjlnan smooth jer coz keta x bnyk...




smpai d sn kul 7.15pg. parking dlm kwsn ladang klapa sawit. byk ooo keta kt sn. aku rasa nih lar 1 1nya ladang klapa sawit yg plg fofular kt mesia. hahahaha.



seterusnya acara mendaki bukit bermula.




huh semput dh aku kt sn. hikhikhik. laluan kaki bukit nih mau buat korang tercungap2.




bayangkan...aku c jentera berat yg memasuki laluan motosikal. huh mau fengsan. semputt.




Huh....pengalaman yg best gak bila dpt hiking nih. Biasanya pg weekend asyik duk melepak kedai mamak, but hr tuh kami gagahkn kaki bt hiking. Nih semua gara2 masih lg happy lepas aku dpt hamper lucky draw 2nd place masa xtvt fun walk kt my hse area bln lepas. Ooops bkn 1 but 2 hamper kami dpt. Lg 1 dpt tmpt ke 20. Perggh best oooh.  Terus semangat menmuncak2.
Ok, kami bkn lar langsung x bt xtvt sukan, kdg2 tuh turun gak jogging kt Bukit Jalil. Tp kadang2 lar...




pergghh, ramai org dohh



hehehehe. aku yg muk nih logik lar pancit, tp bdk2 pompan yg kurus cm lidi tuh pn pancit gak ko.




tgk baju2 dorg...basah lenjun ko.




Sblm bt hiking nih En. Suami dh berkali2 ajak aku g hiking kt sn. Dia dh panjat skali. Abg aku Awal pn dh panjat jgk. Kami yg pompan2 nih jer yg blm panjat lg. Aku mmg cuak lar. Ya lar, aku muk, maunya aku pancit kt atas tuh, sapa lak nk dukung aku ke bwh. Mau dorg campak jer aku nnti. Hehehehe. Mmg takut nk bt hiking kt situ, tp d sbbkn tmpt nih viewnya sgt cntk, aku gagahkn jgk lar panjat bukit nih. Ramai ko orang kt sn. X putus2 org2nya. Yg nk turun, yg nk naiknya, sm bnyk. Yg tua, yg muda, bdk2...sumer peringkat umo pn ada.




aduhhhaiii cntknya view kt sn.




hah....yg nih x lar mencabar sgt. yg kt kaki bukit td yg mencabar sgt. kt atas2 nih biasa2 jer.




Awal n Intan





bukit nih ada 4 peak. 1st peak, 2nd peak berdekatan. 3rd peak, 4th peak jgk berdekatan n sedikit mencabar.















yeah sampaiii sudaa d kemuncak Bukit Broga.








bwk bekal ceklat jer.





huh mencabar jgk bila nk turun..








mendapat reward eskrim sowang 1.





Pergghh. sgt mencabar mendaki Bukit Broga. Actually yg mencabarnya mendaki d kaki bukit lg. Bila dh smpai 1st peak, 2nd, 3rd peak biasa2 jer. 4th peak ada batu besar. Mencabarlh. Kalo xder stamina, kurus ke, gemuk ker, lelaki ke, pompan ker, mau pancit semput ko. 1 pengalaman yg sgt2 best. Dgn izin Allah slmt naik n slmt turun. Penat tp sgt2 berbaloi d tmbh lg dgn view yg awsome. Insyaallah akan hiking ke sn lg. Korang dh ke blm...


No comments:

Post a Comment