Sunday, January 13, 2013

Roast Chicken







Assalammualaikum.


Ok tuk entry kali nih aku nk share resepi Roast Chicken My Style~












Actually roast chicken nih aku ada beberapa resepi. So kali nih aku share resepi yg senang2 jer. Kalo korang buat smbil pejam mata pun mau jd punya. Ok...roast chicken nih mmg sodap mkn ngan brown sos, roast potato, mashed potato n salad. Aku plak slalu bt roast chicken nih time dinner. Aduhaiii nikmatnya. So jom skodeng resepi~





antara bahan2nya
1 eko ayam
dried bay leaves
dried parsley leaves
rosemary  
1 bj bwg bsr
1 labu bwg pth
1 inci halia     
garam, gula       
black pepper
3 sdb sos tiram


















Ok. Memula skali rebus ayam tuh ngan 2 lai dried bay leaves, 1 sdk rosemary, 1 sdk garam. Rebus lar kureng lbh 15 minit. Then toskan ayam tuh. Blend bwg bsr, bwg pth, halia, blck pepper, sos tiram, garam, gula n 1 lai dried bay leaves. Lumurkan bhn td kt atas ayam. Taburkan rosemary n dried parsley leaves kt ayam td. Perapkn kureng lbh 3 - 4 jam. Lg lama lg cunn.  Rebus plak potato td. Bila dh stgh msk lumurkn ngan butter, topup ngan mozarella cheese. Bakar lar sm ngan ayam td kureng lbh 30 minit.  Kalo ada lebihan perapan ayam, smbil bakar ayam tuh bole lar d renjis2 kt ayam tuh. Ayam plak aku bakar kureng lbh 1 jam 30 minit. Salad plak terpulanglh ngan selera msg2. Mcm aku biasanya aku ltkkn brokoli, carrot, daun salad, tomato. Gaul ngan thousand island sos. Dah. Senangkn.
So nk lg senang beli jer. Hehehehe. Nih Roast Chicken My Style. Korang bole ler topup mn yg lbh ikut selera msg2. Ok. Chow.






                         

No comments:

Post a Comment