Tuesday, February 5, 2013

Omelette








Assalammualaikum.

Hr nih aku sebenar2nya sedikit ralat, yalh, x dpt nk hntr SIL aku Yong, Abg Amin n Azma ke airport ptg td. Ptg td dorg brlepas g bt Umrah. En Suami plak bizi sgt. X bole cuti. Nk bt video presentationnya, kluar shooting, editing, kerja2 officenya lg. Aduhaiii bizinya dia. So x dptlh kami ke KLIA menghantar Yong. Nasib baiklh aku mampu uruskn hal2 lain sndri. Kalo x tah lar. Masa sgt2 menjd halangan aku lately nih. YaAllah, aku sgt2 bizi skrg. Tp aku bersyukur sgt2, sbb ada shja benda2 yg baik tjd skrg. Alhamdullilah. Syukran YaAllah. Allahuakhbar. Berkat kesabaran Allah hadiahkn benda2 yg baik. Alhamdullilah. Alhamdullilah. Alhamdullilah. 

Hanya doa jer yg mampu aku berikn bt Yong. Semoga perjalanannya, amal ibadatnya Allah permudahkan. Semoga Yong mendapat keberkatanNya. Seronoknya kalo aku n fmly dpt ke sn. Insyaallah kalo Allah izinkn nk jer kami ber5 ke sn. Mudah2an Allah mendengar doa2 kami. Murahnya rezeki Yong, Abg Amin seklga, dorg dh berkali2 bt Haji n Umrah. Alhamdullilah. Aku tumpang gembira.

Aku mulakn entry d bln february nih ngan share resepi Omelette. Kalo kt htl time bekpes slalunya ada lar omelette nihkn. Aku suka jerr. Ok kali nih jom tgk omelette aku yg slalu bt. Ssempoiii sgt.









Huh kalo aku punya, mesti byk sayo2nya. N nasib baik anak2 pn suka jer mkn sayo2 tuh pn. Jom tgk resepi sempoii aku.




bahan-bahannya
telor secukupnya
suku cwn susu segar
2 sdb lada pth
2 sdb mayonese
capcicum
tomato
bwg holland
1/2 sdk garam 




Semua sayor2 d potong dadu. Telor d pukul manja. Mskkn semua bhn. Grg d atas frying pan. Hias ikut sukati. Siapp. Lg sedap mkn ngan cili sos, kcg panggang, sausage.

No comments:

Post a Comment