Thursday, February 7, 2013

Daging Tumis Berempah







Assalammualaikum.

Kali nih nk share resepi dr SIL aku Norizan. Namanya Dagging Tumis Berempah. Resepi nih mcm Daging Dendeng gak lar..tp lain skit. Aku suka buat coz resepi nih x pakai santan. Rasa lak mcm rendang. Aku n fmly suka jer. Hehhehee. 
Ok jom tgk resepinya.




bahan2nya
stgh kilo daging 
2 sdb perencah sup adabi
sup bunjut
kicap secukupnya
bwg besar, bwg pth, halia
air secukupnya








Ok dgg td aku guna dgg btg pinang tempatan. Dgg btg pinang nih cpt lar skit empuknyakn. So dh jimat masa memasak. Dgg nih aku x rebus pn just potong2 bersihkn trus aku rendangkn. 
Memula skali aku blend semua bhn2 d atas. Then aku tumis. Bila dh pecah minyak baru aku mskkn dgg. Bila dgg dh mesra baru lar aku mskkn air. Aku buh kicap. Rendangkn lar smpai dgg empuk. Hah perasakn garamnya. Siappp. Sedap gak kalo mkn ngan roti.

No comments:

Post a Comment