Tuesday, February 19, 2013

Lamb Steak





Assalammualaikum. 
Tuk entry kali nih aku nk share resepi lamb steak yg aku bt. Resepi yg sgt2 senang. Ibaratnya pejam mata pn bole bt. Waaa. Ayat super duper berlagak ko. Hahhaaha. Ish aku mmg bab msk2 nih mmg aku akan bt benda2 yg senang2 jer. Idak sesekali aku aku bt benda2 yg remeh temeh nih. Huhuhuhu. Yg penting bole lar lapik pewot dr tido sambil kelaparan. Hohohoho. But apa2 pn nih lamb steak my style lh yer.




Memula skali mesti lar ada lambnya, iyer dak. Aku bt menu nih masa awal february tuh. Senang sgt. Jom skodeng apa yg aku gunakn...

bahan2nya
lamb
serbuk paprika
lada htm
mix herb
garam
ubi kentang
kobis
lettuce
brokoli
tomato
thousand island sos
McCormic brown sos

Ok aku hanya gunakn 2sdb serbuk paprika, 1 sdb lada htm, 1 sdk garam, 1 sdb mix herb. Lumurkn kt lamb td. Aku perapkn semalaman. Jgn lupa....semalaman k. Kalo stakat korang perap 2 3 jam mmg kureng lar rasanya. Trust me.


Lepas dh d perap semalaman d bakar dlm oven pd suhu 180C slama stgh jam. Then alihkn atas bwh tuk stgh jam lg. Time nih aku bakarkn skali kentang yg aku dh rebuskn stgh msk.

mula membako. kita bako. kita bako.

bako atas n bwh setiap stgh jam. sblm tuh d renjis2kn minyak atas lamb nih.

aku suka kalo mkn ngan roast potato. 

Huh kan...senang jer kn. Lps tuh aku gunakn McCormic brown sos. Buat salad sempoii. Huh siap. Bole lar dinner mlm tuh. Kenyang sgt. Rasa yg kami suka. N nk bt pn senang sgt2. Alhamdullilah.

No comments:

Post a Comment