Monday, February 11, 2013

Jalan-jalan lagi ke Ho Chi Minh City Vietnam Part 1







Assalammualaikum.

Kali nih aku share lg 2nd time experiences aku d HCMC. Perjalanan kali nih pd Nov 2012 time cuti sek. Huh...kali nih kami g rombongan Cik Kiah. First time lak aku jalan2 tnpa En. Suami. Kali nih aku g ngan abg aku Awal, SIL Intan, Mokcik aku WanNyah, Mokcik aku lg sowang WanChik sefmly, 2pupu aku Su n hubby dia. Perrggh...ramai tuh. Kami 11org. Kwng3. Nih semua gara2 dorg terpedaya ngan gamba2 aku masa 1st trip g HCMC kt Fb. Hahaha. Mcm biasa beli tiket murah kt AA. Ticket RM375 per pax. Bole lar. Dh nk g sgt2. Belasah jer lar. Tp kalo x silap saudara mara aku yg lain tuh tiket dorg lg mahal. Belasah jer lar. Sekali sekala. Hohoho. Dlm ramai2 nih aku jer yg dh ke HCMC nih. Yg lain2 belum smpai lg. Tp ahli2 rombongan aku nih dh byk tmpt2 lain yg dorg dh g. 

Huh flight kami lain2. Aku, Awal, Intan flight kami pg. Yg lain2 plak flight dorg ptg. So kami jmpa d sn jer lar. Hotel lak lain2. Nasib baik hotel dkt2, 1 jln jer pn. Kami kt Pink Saigon2 Htl, dorg plak d Boss Htl. Sblm g nih pn c Su menanah telinga dia hr2 aku dok call dia, remind dia mcm2. Hahaha. Dlm hati dia sure ckp 'boring' lar nk angkat call aku dh. Hehehehe. Sori egh Su. =)




lapik pewot. bole lar.



abg aku Awal, SIL aku Intan.



ariel shot bandar HCMC



aku jejakkn kaki d sn lg jam 11 waktu vietnam. 




bandaraya yg penuh ngan moto. tin tin town.




dh terasa dh cuaca yg panas nih...








bole thn gak drebar taxi nih...ada style kpop. muahamuahahah.




suasana kiri kanan jln sblm smpai distric 1. huh....jual anak anjing atas moto jer. sib baek anjing, bkn kaki pendek. hohohoho.




Alhamdullilah perjlnan ok. Perjlnan 2 jam x terasa pn coz hati munga2 bahgia, x sbr2 nk menghabiskn duit. Hahahaha. Kali nih aku dh ada pengalaman, so rasa2nya x lar cuak sgt. Mudah2an xder lar apa yg x baik tjd. Aku at d same time risaukn group lg 1. Kesian gak kt dorg takut2 ada benda2 yg x sangka tjd, menjd. Huhuhu. Tawakal jer lar. Masa d kastam vietnm semuanya ok. Xder apa2 masaalah. Trus amik cab dr dlm kaunter airport, Vinasun Taxi, tunjuk address htl, byr. Trus msk taxi n jln! Perjalanan kureng lbh stgh jam smpai lar ke Pink Saigon2 Htl. Htl aku book 2 bln sblm g. Book trus kt email htl. Alhamdullilah dpt. Sgt puas hati ngan bilik htl, besar. Bilik nih 5 6 org nk duk pn bole sgt2. Tp kami ber3 jer.






pink saigon2 htl lg. bilik nih kami kongsi ber3. bole lar. 3d/2n rm300. selesa lar.













Masa sampai jer kt htl, makaiii ramainya org mesia kt lobby htl nih. Dorg dh nk checkout dh. Ada lar dlm 20 org lbh. Depa maii dr Kedah. Makaaiii ramainya noo. Ish3. Hehehehe. 

Selesai bt payment, tinggalkn passport kt receptionist htl, naik bilik, tinggalkn brg, kami pn apa lg mula lar melenguhkn kaki jln2. Yeaahh. Destinasi pertama, kami trus ke backpackers area @ Pham Ngu Lao Street. Backpackers area nih x ramai org melayu duduk. Yg duk kt sn byk omputih. Kt sn kalo berjln kaki dr Ben Thant kureng lbh 15 minit smpai lar. Dis area byk pub, budget htl. Huh...nih sbb nk cari beg abg aku kirim, c Boy. Kami ke sn RG Sport. C Boy dh siap2 bg map, so kami pn main redah lar mencarik kedai nih. Kalo korang nk beli beg yg quality elok skit dtg sn. Beg, kasut dia mmg ada quality lar. Harga pn mahal skit.

























Huh dh selesai kt RG Sport kami ke kedai ceminmata plak. Intan buat cerminmata. Kedai cerminmata pn dkt2 gak kt RG Sport nih. Yess kt sn mmg murah nk bt cerminmata. Lps tuh shopping baju plak. Aku, hnya tlg tngkpkn gamba dorg. Huhuhu.





dr blog2 yg aku baca, kt kedai nih jual tshirt yg quality dgn gamba2 yg uniq. mmg mahal skit kalo nk compare harga tshirt kt BTM dgn kt sn. but quality tshirtnya sgt puasati.










suasana jln Pham Ngu Lao @ backpackers street.




Pham Ngu Lao Street...langit dh mendung. Zasss blk ke htl smbil d temani hujan rintik2.





Aduhaiii mcm lipas kudung kami bjln blk. Hujan rintik2 ko. Adoiiii. Belasah jer lar. Smpai htl mkn skit roti yg kami bwk, rileks2. Lps tuh keluar blk. Huh smbg lar Part 2.

Adioss.

No comments:

Post a Comment