Thursday, February 7, 2013

Pesta Buku & Pameran Lukisan Ismail Embong





Assalammualaikum.
Kali nih nk crta n kongsi gamba masa aku ke Pesta Buku Mesia kt PWTC. Waaaa. Aku insyaallah mmg tiap2 thn pn mesti prg punya. Huh masa time aku g sabtu, org x lar ramai sgt. X ssah pn nk carik parking, kt luar PWTC tuh pn jln ok jer. Xder jam ke hapa ker. X mcm masa MATTA Fair, sesak! Huhuhu. N sudah semestinya aku akan beli novel. Waaaaa. Best3. So pengembaraan mencarik novel pn bermula. Weeheee.




Huh time aku smpai sn mmg target nk beli novel Karya Seni. Mmg sgt2 mencarik novel I LOVE YOU, STUPID!. Yess dpt. N d best part is...bila penulis tuh sendiri Melor Jelita ada kt situ ko. Dah rezeki akulh kn tuk jmpa ngan Melor Jelita kat sn. YaAllah seronoknya. Jujur aku ingatkn yg penulis tuh muda lg. Tp rupa2nya pangkat Akak ko. Terkejutzz aku. N rupa Kak Melor Jelita nih sgt2 keibuan. Ramahnya Akak Melor Jelita melayan aku. Tqsm Kak Melor Jelita sd beramah mesra ngan sy. Baiknya Akak ngan wajah yg sgt2 keibuan itu. Ramahnya dia melayan aku n fmly. Aku seronok sgt. Kak Melor Jelita pn npk sgt "Mai Tuan" pd sy. :D 



aku n Melor Jelita penulis I LOVE YOU, STUPID!
Ok nk crta pasal novel nih....novel nih teball ooowh. Dlm 1389 pages. Ada 109 bab yg aku kena baca. Wooow tebal giler ooooh...lenguh tengkok. Mau aku buh koyok kt tengkuk aku nih! Tebalnya ibarat aku sedang mengangkat dumbbells pulok. Hehehe. Aku mmg sgt2 'panas' bila Kak Rose Misymuchy, Cik Puan Awien, Marissa dh sambar ini novel dulu dr aku. Mmg sgt panasatilh. Aku plak yg terlajak berbulan2 ketinggalan! Aiiyoh. N now dh ada dlm tgn...aku pulun marathon baca ini novellh. Sikit lg jer lg nk hbs dh. Mmg 'pedas'lh! Hahahaha. 





Jasmine Jelita ko. Hahahaa.
Koleksi Nigella Lawson, Jamie Oliver pn byk kt sn. Huhuhu.


mari pileyy.








ni jer lar yg kami rembat. sikit jer. n wallla sempat beli Ya Hanana Cd. best3.
  Kat sini sempat aku hnya rembat 3 novel jer. Lg pn ada 2 lg novel beli kt Karangkraf x baca lg. Huhuhu. Sempat gak rembat novel tulisan Rehan Mokhtar Terlerai Kasih. Nih c Kak Rose Misymuchy lh yg dok crta dia dok sedehh baca novel TK. Trus aku pn dh terbayang2 kesedihan crta tuh. Apa lg beli jer lar. Lg 1 aku beli novel islamic Dan Gerimis Berbisik. Huh, cam best jer. Tp bila lar bole nk d layan semua nih... Mcm lar aku pn byk sgt masa skrg nih. Hehehehe. Ok anak2, En. Suami pn dh rembat novel n buku msg2 kami pn trus ke hall bwh, msk plak ke Pameran Warisan Laksmana Tun Tuah. Pameran solo Ismail Embong. Pergggh cntk ko lukisan2 dia.


 



mintak maap! aku mmg x tau siapa pelukis nih. aku hnya kenal Datuk Lat jer. mintak maap yer En Ismail Embong. sy sgt2 buta tentang lukisan!
Mmg dh ternampak dh banner pameran lukisan nih masa mula2 jejakkn kaki kt sn. Tp ronda2 dulu pesta buku. Dh hbs meronda pesta buku, kami sajer jer lar msk sn. Pelukis nih Ismail Embong aku haram mmg x kenal. Maap yer En Ismail Embong, sy sgt2 buta pasal pelukis2 d Mesia. Sy hnya kenal sepupu sy Datuk Lat. Pelukis lain aku haramm x kenal. Bukan nk menidakkn pelukis2 lain. Tp pd aku semua lukisan cntk. Abstrak, potret or apa2 gmba..semuanya pn cntk jer. So sapa pelukis gamba ini, itu aku x kisah. Hahaha. Ooh rupa2nya En Ismail Embong bapak Emma Maembong daa. Artis yg hott tuh. Ooh giteww.







Ok pameran nih karya beliau tentang Hang Tuah. Dr kacamata beliau tntg Laksmana Melayu Hang Tuah yg gagah perkasa. Beliau perincikn siapa Tuah dlm setiap lukisannya. Tuah d potret beliau dr kecil hinggalh dewasa. Kalo aku plak, aku hnya ingat Hang Tuah itu P.Ramlee! Hehehehe. Sbb dr kecik lg aku tgk tv crta Hang Tuah pelakonnya P. Ramlee! Kan...









Masa kami d situ ada lar pelukis nih. Beliau sempoiii jer. Siap dia bercrta tntg karya2 beliau yg byk sgt2. Penuh hall tuh ngan lukisan2 dia. Aduhaiii. Aku raspect arr ngan dia. Lukisan dia sungguh real. Tah berapa lama tah dia melukis semua lukisan2 nih. Aku nk lukis org pn jd rupa belalang. Huh. N kami pn tumpang lar dgr jap.













aku yg sgt2 mengidamkn lukisan2 kt sn... pergghh cunn hbs.
Ok lps nih x sabar2 nk ke PWTC lg. Nk tunggu MATTA Fair pulok.

3 comments:

  1. huaaaaaaaaaaaaaa sob sob..
    dia dpt gak jumpa MJ...ni yg panassssss hemo3x..
    MJ I LAP U>>>nk gak sign diaaaaaaa...huhuhu
    semua novel melur jelita dh baca mmg power ler...
    dik kimsalam kt dia

    ReplyDelete
  2. kihkihkih. kan rezeki sy lar tuh. Kak Rose, MJ sgt2 lemah lembut, keibuan sgt. eee...suka dia.

    ReplyDelete
  3. haaaaaaaaaaaa mencik...ckp kt MJ akk dh katam awal2 lg tk de gift ke ekekeeke

    ReplyDelete