Thursday, May 30, 2013

Mee Bandung






Assalammualaikum.
Nk say tq kt BFF aku Haza sbb dia bg aku 2 paket perencah Mee Bandung Mak Pon masa aku ke rmh dia. Tq BFF. Jasamu ku kenang. Ok dear I dh msk dh...tp x terupld kt my blog. I kan bizi memanjang. Ekekeke. Tqsm BFF. Sd2kn lh lg bg I mcm2 lg. Tp kn c Haza nih...dia dh mcm2 bg aku perencah2 dr daerah Muar nih. Dh mcm2 perencah mee bandung yg aku dh try bt sebenar2nyer. Dh mcm2 brand. X teringat pn namanyer. Tq egh BFF. Syg U ketat2 k. Muahhmuahhmuahh. Hehehehe.
So entry kali nih aku nk share resepi Mee Bandung. Tuk menu nih aku gunakn perencah nih ~ Mak Pon. Cam lawak skit namanyer. Tp gasaklh. Ekekeke.



antara bhn2 yg aku gunakn


bahan2nyer
mee kuning
perencah mee bndg Mat Pon
sawi
kobis
bunga kobis
tomato
fish cake
dagging
udang
isi ayam
telor
air
garam
gula 
ajinomoto




dgg yg telah d rebus


aku jgk mskkn udang n oso isi ayam

Ok memula skali rebus dgg hingga empuk. Then aku mskkn jgk sedikit isi ayam. Biar isi ayam nih empuk jgk. Pastuh trus jek aku mskkn stgh paket perencah mee bandung Mak Pon. Mskkn air seckpnyer. Perasakn garam, gula n oso aji. Bila dh ckp rasa aku mskkn plak kobis, bunga kobis, tomato n fish cake. Gaul sebati. Biar mendidih. Last...aku mskkn sawi, udang n 2 bjk telo. Telo nk lbh pn ok. Suka hatilh kn. Hikhikhik. Siap pn. Jadiknlh dinner mlm tuh...mee bndg my style.

2 comments:

  1. yummyyy....sure sedap nihh...tetiba tekak tergeik2 nk mkn mee bandung...hihihhi...

    ReplyDelete
    Replies
    1. nih mee bandung my style. x sedap mn pn. syok sendiri memanjang.
      kalo kt suka sgt mkn mee bandung kt restaurant baseer, bndr puteri pchg. mee bndgnyer ada rasa kcg2 skit. sedap lar...

      Delete