Saturday, May 25, 2013

Chicken Pasta






Assalammualaikum.
Huh...adohaiii. Anak2 kt rmh nih mmg gila mkn pasta. Dr speghetti bolognese, fettuchini carbonara, lasagna, seafd geratin, baked makaroni n tah apa2 tah lg benda2 pasta yg aku dh try bt, mmg npknyer semuanyer pn hbs jek dorg bedal. N nih chicken pasta antara menu pasta yg aku biasa gak bt n mmg gerenti akan hbs jgklh dema bedal. Hehehehe. 
Kebetulan aku ada beli ketam. Beli pn sikit jek. Setakat tuk mkn lunch jer pn. Terasa nk amik simpan kulit ketam tuh. N time dinner aku mmg nk bt chicken pasta, so kulit ketam tuh trus aku terbygkn tuk d decokn ngan chicken pasta tuh nnti. Huh...sempoii jer pn. Yg penting sure anak2 aku suka. Ooops anak2 bknnyer suka kulit ketam tuh...dorg mmg suka sgt mkn chicken pastanyer. Hehehhe.














bahan2nya
prego spaghetti sos
minced chicken 
pasta ribbon n macaroni
capcicum
bwg pth
bwg merah
chesdale cheese
mozarella cheese
garam 
gula







Huh...senang jer pn nk bt chicken pasta my style nih. Memula skali aku rebus ribbon n macaroni pasta. Sebenar2nyer aku rebus stgh2. Sajer jer pn...suka2 akulh kn. Hehhehe. Then bila dh empuk d toskn yer. Ooops bila merebus pasta tuh...d mskkn ke dlm air yg memdidih tuh sedikit minyak n oso garam yer.
Ok tuk sosnyer plak aku rebuskkn ayam kisar @ minced chicken smpai empuk. Alahaii sekejap jer pn d rebuskkn ayam nih. Bila dh empuk ayam kisar td aku trus mskkn bwg pth, bwg merah yg aku dh blend. Biar sebati barulh aku mskkn plak prego spagetthi sos. Kacau2. Then perasakn garam n gulanyer. Capcicum aku potong halus n cmpk jer lar dlm sos td. Cmpkkn jgk bwg besar yg d potong halus. Last...mskkn plak pasta td. Gaul sebati. Bila dh ckp mesra..tutup apinyer. Mskkn pasta td ke dlm kulit ketam n oso ke dlm tray. Taburkn ngan mozarella cheese n chesdale cheese. Bakar lar dlm 20 minit pd suhu 180C. Siaplh Chicken Pasta My Style~



2 comments:

  1. perrghh...meleleh ayor lior tgh chicken pasta nihh..dh la kita pose....arrgghh...bila la blh mkn mskn dr air tangan awak kan?? huhuhu...

    ReplyDelete
  2. posa ker. alhamdullilah. meleleh ker ayer lio tuh Yong. ish3 buruk bebenor dh ropanyer. ekekekeeke. bole jer dtg rumah teman. jgnkn masakkn teman, dgn ayer basuh tgn teman pn teman jamu... kihkihkih. larikkk. =)

    ReplyDelete