Friday, May 3, 2013

Jalan jalan @ Jakarta Part 2




Pasar Tanah Abg yg besar giler. 8 tingkat n berblog2. sgt besar.







d buka dr jam 5. so pukul 6pg waktu Mesia dh bukak ko. hohoho.



Assalammualaikum.
Hr ke 2 d Jakarta. Pg nih bekpes d cafe htl. X byk pilihan mknan. Belasah jer lar asalkn bole lapik pewott. 
Then kami ber4 trus berjln kaki ke Pasar Tanah Abang. Hotel kami dkt sgt ngan PTA nih. So berjln kaki pn xkn btkn ketiak kami berpeloh! Ekekeke. 

Pasar Tnh Abg nih 8 tingkat ko. Bosar giler. Berblog2. Blog A, B, C, D, E, F, M. Adoiii. Silap2 mau korang tersesat nnti. Kami yg dh 2x g nih pn smpai tersesat2 jgklh. So d best is...kalo dh terbekenan kt mn2 kedai tuh, sila mintak kartu nama/call card kedai tuh. So that nnti senang tuk repeat blk.



bekpes d cafe htl. ns grg, bubur ns. bole lar...



bank & money changer d lantai 8 Pasar Tanah Abang.


Pg2 buta nih kami dh mencarik bank tuk tukar duit. Hahaha. Penangan kota Jakarta ko! Aku n Awal tukar duit kt sn. Lg berbaloii tukar duit d sn dr d Mesia. Lbh lumayan dong. Aduhh. Lain kali kalo ke Jakarta lg harus aku tukar uwang d sn ajaa! Hahaha. Lepas dh tukar duit tuh lg sakan lar kami bershopping! Waaa....bestnya. 



pg2 mendap jer muka menunggu customer. hikhikhik.



membeli lg...


jubah jeans. murah sgt2.... best3.



mari pileyy... =)












cntk kn. :)



beli lg....









busana muslim kanak2


X byk yg aku nk tulis tuk entry nih coz kami hnya byk menyopping n meneraii baju2 yg nk d beli. So entry nih lbh byk gmba yaa....









Awal n Intan sedang tawar menawar. sori aku mmg x pandai bab tawar menawar nih.










butiq fav Ka Iza. Kak Iza lar plak! dh 9 kali dia ke Jakarta! adoiii. giler!




kedai nih sgt2 berbaloii kalo nk beli tshirt anak2. vy gd quality n tersgtlh murahnya!



jgn lupa singgah kedai nih...



It's mkn time. So kami ke lantai 8. Mkn kt fd court jek. Mmg bestlh mkn kt sn byk pilihan mknan. Tp tekak nih hnya nk mkn mknan sunda jek.....




suasana dlm fd court. sgt2 selesa.



adoooiii. nama ko kelass dek non!



akhirnya kami mkn ns timbel jekk.



ns timbel ikan komplit tuk En Suami, Awal n Intan



aku pnya ns timbel ayam komlit. adoiiii. sedapnya!



d mkn bersm2 ns komplit. enak sekali. =)



aduhh...asyiknya.



my favourite! arggh. asyikk.



surabi dessert yg sgt2 sedap.



nih lar dia surabi pisang keju cokelat. pisangnya...pisang nangka.


tahu gejrot nih aku ada beli. tp tlupa lak nk amik gmba.


tah apa lar crta dorg nih. gossip psal siapa/apa erkk....



Selesai lunch kami smbg lg bershopping. Haiigh...uwangnya juga udah menyusut. 










Akhirnya kami blk ke htl. Mandi n solat. Lps tuh kami berpecah. Aku n En Suami ke Tamrin City lg. Awal n Intan amik cab ronda2 kota Jakarta.




penjaja d sekitar kwsn htl n Pasar Tnh Abg.


x mcm kt bandung...senang nk carik Amanda Brownies n Kartika Sari Brownies. kt Jkta x tau aku nk carik kt mn kedainya. otw blk ke htl ada yg jual brownies dr dlm Rusa. beli jgk lar.....


Aku n En Suami rasa cm x puas jek round2 kt Tamrin City Mall smlm...so kami ke TCM lg. Smpai sn trus ke supermarket dulu nk beli Teh Celup Sosro. Kami dh jth cinta ngan teh nih. Beli lar skit nk bwk blk. 




antara yg aku beli... kopi kapal api 3 in 1, teh btl (wajib), n teh celup sosro.


best kalo msk supermarket kt bndg n jkata nih. hasil product tempatan mmg byk d jual...air kcg ijo pn ado.


Dh penat shopping dlm TCM akhirnya kami p dinner kat.... Es Teler 77  Restaurant. Adoiii heavennya bila dpt minom EsTeler Special. Giler sedap. Mcm ABC lar. Tp EsTeler Spcl nih ada cmpran avacado, mangga, kelapa. Adoiii enak skali. Fd kt sn ok. Sedap gak. Bakso dia yg plg sedap. Aku kalo bakso d Jkata sm Bndg aku mkn lar. Kalo yg jual kt Mesia nih...mintak maap mmg aku x kn mkn. X lalu aku nk mkn bakso kt Mesia...tak tau knapa!




dinner d sn. terbaek. En Suami c pechinta bakso


mmg terbaek...mee bakso


ice lemon tea n es teler special. 

mmg terbaek. es teler special. cmpuran avacado, mangga n kelapa. marvellous.


aku pnya...ns smbal ayam ijo. simple n sedap.



adoiiihaiii. knpa rakyat indonesia sgt2 bijak bab mkn. roti yg simple nih pn tersgtlh sedapnya. x ingat namanya. tp d dlm roti tuh cokelat. d bkr roti tuh...then d tabur cheese n oso ada rasa susu pekat. sgt2 lemak berkrim. heheehe. sesekali  mkn ok! kalo slalu mau kena kencing manis.



tapau lak batagor dr restaurant nih. aduhaiii sedapnya. 

Ok dinner d sn penutup jln2 hr ke 2 d Jakarta. Smbg nx entry k. Adioss.

No comments:

Post a Comment