Thursday, November 14, 2013

Raya Part 6. @ Mee Udang Salleh Stall, Kuala Sepetang.






Assalammualaikum.
Alhamdullilah hr nih 10 Muharram. Alhamdullilah Allah permudahkn ibadat puasaku. Aku hnya grg beehun tuk iftar aku n En Suami. Mkn simple2 jek. Syukur atas nikmat yg x putus2 dr Mu Ya Allah.. 
Last n3 crta raya kami. Pg tuh kami bekpes d cafe htl jek. Siyess....kami mmg suka bekpes kt cafe htl nih. Plg aku suka...pastry/bakery section kt cafe htl nih. Sedap2 rasa roti n pastry nyer. Pilihan mknan pn ok sgt2.
Lps bekpes kami melepak jek dlm bilik htl n layan tv. Aku pulak sibuk berkemas. Sat lg nk checkout dh. 
Lps checkout dr htl kami trus beraya ke rmh abang En Suami kt Tmn Sri Larut. Rmh Abg Li n Kak Eda. Duk melepak kt rmh Abg Li mmg best. Asyik ketawa jek. Hehhehehe. Mcm2 crta. Hbs d selongkar album2 lama. Terburai2 ketawa x hinggat. Hehehehe. Tuh dh jd rutin. Mmg best. N aku personally mmg selesa sgt ngan Abg Li n Kak Eda nih. Seronok bersembang dgn dorg. N thanks a lot Abg Li fr yr time...





Pas tuh kami ke Kuala Sepetang. Mcm biasalh....ke sn coz nk pekena mee banjir udang. Hurrmmhh....kali nih kami try mkn kt Salleh Stall Mee Banjir Udang. Sblm nih kami dh berkali2 try mkn kt Mak Jah Mee Banjir Udang n oso Mak Teh Mee Banjir Udang. So Salleh Stall nih x pernah try n hr tuh kami try lh mkn kt sn.... 
Salleh Stall nih dh kt penghujung pekan kecil Kuala Sepetang. Tak ssah nk cari tmpt nih coz byk sign board tuk ke sn. Masa kami smpai pelanggan x berapa ramai. Kami order cucur udang n opkoss mee banjir udang 4 pinggan. Special n biasa. Kalo special tuh udangnya beso2 n kalo biasa lak...udangnya kecik2. Rasa...biasa2 jek lh. Sama jgk kalo mkn kt Mak Jah or Mak Teh. Rasa mee udangnya pn biasa2 jek. Maybe kt akan terpesona tgk udang yg byk n fresh! Tuh jek pn! Wallahualam.










Selesai mkn n solat kt masjid berdekatan kami trus menghala ke Ipoh. Hurrrmmmh...musim rayakn! So highway pn sesak skit. Byklh kereta. What do u expect? Opkosslh traffic jam kn. Hah...hadap jer lh. Huhuhuhu.







terowong menora


Mmg wajib aku setiap thn beraya kt Ipoh. Nk ziarah MakLong aku kt Kpg Kuala Pari Hilir. Lps tuh beraya plak kt rmh kakak arwah Ayah d Lahat, Pengkalan Pegoh. Tuh dh menjadik rutin aku setiap thn. N tqsm En Suami yg x pernah kata tidak tuk ziarah saudara mara aku. Love u Bebe! Lps tuh beraya lg kt rmh kakak En Suami, rmh Chik n rmh anak buah dia jgk, Madz, yg duk berdekatan. Rmh dorg kt Tmn Pinji Mewah.  Huh beraya sakan kami. Bestnya bila sesekali jmpa. Mcm2 crta kluar. Hehhehe.





Selesaii beraya kami pn gerak blk ke Puchong. Alhamdullilah. Allah permudahkn perjlnan kami. Syukur Ya Allah.
Adioss.

No comments:

Post a Comment