Saturday, November 16, 2013

Cucur Sayor Marbeless



kami budak2 TP girls school. Nita, Z, Amy, aku n Hjh Lili kami gather2 kat restoran adik Hjh Lili, kpg sri aman puchong sblm Hjh Lili migrate ke Dubai. tqsm. syg korang shbt.



Assalammualaikum.
First of all.....Nita tqsm bebe fr d resepi. Hurrmmh.....kali nih aku nk share resepi yg sempoi n sgt marbeles. Marbeless amat. Hehehehe. Ala....setakat cucuq....? Tp pd aku cucuq nih sgt2 sedap n lain skit coz cucuq nih cucuq sayoo k. Tah2 korang pn x pernah rasa cucuq nih. Kan. 

Aku dh berkali2 dgr bff aku c Nita n Z duk bercrta hal cucuq nih. Z duk bercrta yg Nita bt cucuq nih n dia mkn sedap sgt. Aku setakat dgr jek. Then c Z mintak resepi dr Nita. Aku pn dgr2 gitew2 jek. Time tuh aku x dpt nk bayangkan cmner lh rupa cucuq tuh. 

Then ada 1 hr tuh...aku n bff aku c Nita, Z, Lili, Amy plan nk gather2. Gather2 @ farewell dinner tuk Hjh Lili yg akan migrate ke Dubaii. Kami plan jgk bwk potluck masing2. On that day aku bwk triffle n apam polka dot. C Z bwk agar2 gula merah. N Nita bwk cucuq sayoo dia. 

Kami pn mknlh. Aku pnya lar teringin n merasa cucuq sayoo nih n bila mkn....pergghh heaven giler! Ohsemm plus marbeles. Siyess SEDAP giler. Cucuq jer...tp tah lar...memey sedap n  sesuaiii sgt ngan tekak aku. Siyess sedap. Kwn2 yg lain2 pn komen...SEDAP. 

Nita...hebat ko beb. Terbaek. Nih lar hasilnyer bila ko msk ngan penuh kasih syg...hasilnya ohsem kan. Hehehehe. Nita nih pn pandai msk ko. Ns arab, n segala mcm kueh mueh pn dia pandai bt. Raspect aku kt ko. 

N bff aku yg lain2 tuh pn c Z, Lili, Amy pn mmg power bab msk mkn nih. Bersyukur aku shbt...kenal ngan korang. N kita masih bersahabat dr zaman sek smpai lh skrg. Korang memey ohsemm. Sayang korang. Ohh yaa...Lili tqsm belanjer kami  dinner. Memey sedap mkn minom kt kedai adik ko tuh. Tqsm Lili. Balik Mesia belanjer kami mkn lg tau. Hehehehe.



nih cucuq sayoor my style. x secomeyy mcm Nita buat. huhuhhu.


Ok nih lar dia bahan2nyer. Aku gunakn:

kobis
carrot
daun sup
bawang holland
sebijik telo
isi udang
tepung gandum
air
garam






Sayor2 tuh kobis dlm setengah bijik, sebatang carrot, sebijik bawang holland d basuh n d sagat. Isi udang aku potong kecil. Daun sup pn sama di potong kecil. Masukkn tpg gndm n telo. Masukkn jgk air. Gaul sebati. Buh sedikit  garam.  Huh...dh siap. Adunan jgn terlalu pekat dn jgn terlalu cair. Biar terasa sayor2nyer dr tepung. Kalo terlbh tepung n air cucuq nih nnti akan keras. Dh x sedap sgt lar... Ok bila bhn dh elok sebati....dh bole d goreng. Goreng lh cm biasa. Huh...mkn panas dgn ayor kopi memey marbeles. Try k.



sagat elok2 yer...jgn smpai tersagat jari sekali. ekekekekee.



dh ropa coleslaw lar plak. hehehehe.

Nita thanks beb fr d resepi. 
Nita, Z, Lili, Amy gather2 kt mlm tuh kt kedai adik Lili....aku teringat2 lg smpai hr nih. Mlm tuh punyar lar byk makanan. Sgt2 best. Mcm2 aksi kiter. Hehhehe. Kt mkn minom smpai lebam. Ketawa x hinggat. Best sgt. Lili tqsm belanjer kami. Dh lar ko nk migrate...tp ko plak yg belanjer kitorang. Lili...aku doakn ko trus suksess kt mn pn ko berada. Semoga sahabat selamanya.
Tqsm korang. Kita bersahabat smpai skrg. Tqsm atas keikhlasan korang. Syg korang. 
Adioss. 

No comments:

Post a Comment