Thursday, May 22, 2014

Krusus Umrah bersama Wira Saujana Travel & Tours







Assalammualaikum.

Allahuakhbar. Allahuakhbar. Allahuakhbar. Segala puji hnya bt Allah...Tuhan yg satu. Alhamdullilah atas rahmat dn hidayah yg Kau berikan bt kami sekeluarga Ya Allah.  
Selawat dn salam bt Nabi Muhammmad SAW, keluarga serta shbt baginda.


Alhamdullilah. Alhamdullilah. Alhamdullilah. Syukur Ya Allah...atas jemputan ini. Aku benar2 bersyukur. Tak terlafaz dgn kata2 atas nikmat ini. Aku jgk bersyukur segala2nya d permudahkan Allah SWT. Trm ksh jgk atas doa2 mereka2 yg sudi mendoakan kami. 

Mengupdate entry kali nih smbil menonton live Malam Belia Berselawat bersama Al Habib Muhammad Abdul Rahman Asseggaf. Ya Allah aku syukur wlpn x dpt g  Putrajaya dpt gak tgk Al Habib Muhammad yg fofular dgn programme Fattabiouni d Tv Al Hijrah live kat tv1 mlm nih. Syukur. Lg best bila dgr qasidah dr kumpulan Abu Syaar dr Syria. Huhhuuhu. Bestnyer. Alhamdullillah. Syukur. Pd yg terlibat dlm menjayakan programme nih Tahniah. Mmg terbaek. Lg best kalo bole g Putrajy kan? Mesti feel dia lain dr tgk kat tv... Kan?










Panasss. Panasss. Wlpnpn cuaca skrg redup2 jer...tp tatap terasa bahang panasnyer aura Dayana Sofya Mohd Daud. C jelitawan taruhan DAP yg bertanding d kerusi Teluk Intan. Wow dh seminggu nih x hbs2 crta c jelita nih. Jelitakah? Mestilh. Kalo dia dok sblh Lim Kit Siang for surelh org akan pndg dia dr pandang Lim Kit Siang. Kan? Kalo dia dok sblh Nurul Izzah...agak2 org pandang sapa erk? Hahaha. 1 sejarah tercipta bila Dayana Sofya bertanding d Teluk Intan atas tiket DAP. Jelitawan muda yg jd bahan bualan semua lapisan masyarakat hari ini sbb dia mewakili DAP. DAP yg kita tau...parti pembangkang milik Cina? Cina? Cina jer ker? Sure egh? Hahaha. Hishhh...biaq p dia lh nk masok parti mana2 pn. Aku x kisah pn. BN kaa...PR kaa. Aku tatap cam nih. Tp kan...aku rasa dia akan d pandang mulia kalo dia bertanding atas tiket BN sambil mendokong 2 eko panda 73 juta tuh. Panda?? Hahaha. Huh...marah plak nnti org BN kat aku. Huhuhu. Masakkk. Hehehe. Hahaha. Oklh. Enaf lar crta pasal Dayana Sofya nih. Lbh baik aku smbg crta Umrah aku dr otak trus meluputkan crta Umrah aku nih..... Huhuhu.


Entry ini adalah crta kami sklga menghadiri krusus Umrah. Next entry In sha Allah entry Umrah menyusul. Kami memilih travel agent Wira Saujana (WS) slps mintak pendapat Yong...kakak En Suami yg pernah g Umrah dgn WS. Yong sklga mmg d best person to refer coz Yong dh ada rezeki bt Haji 2 kali n Umrah 5 kali dgn pelbagai travel agent. Kata Yong lg...WS is d best. So kami pn memilih WS.









28 September 2013 kami ke WS tuk pendaftaran Umrah kami. Saja g daftar awal wlpn kami memilih tarikh 17 March 2014 tuk membuat Umrah. Segala urusan d WS berjln lancar. Syukur. Alhamdullilah. 




28.september.2013 enam bln sblm pergi kami sudah mendaftar.....










11 January 2014 kami menghadiri krusus Umrah anjuran WS d Masjid Al Amaniah d Batu Caves. Krusus/taklimat bermula jam 9 pg d kendalikan oleh Al Habib Syed Naqjamuddin Syed Othman. Syukur alhamdullilah ramai jgk bakal2 tetamu Allah hadir pd pg tuh.


Pd pg yg barokah tuh...kami d ajar tntg rukun2 Umrah dn larangannya. Jugak  Al Habib Naqjamuddin byk menceritakan tntg Rasullullah SAW. Huh...bikin hati aku tersentuh....sedeh, sebak, rindu pd kekasih Allah Rasullullah SAW. Perasaan sgt2 membuak tuk menjejakkn kaki ke Masjid Nabawwi. Allahhu rabbi. Dlm hati aku berdoa...semoga Allah panjangkan umurku tuk memjejakkn kaki ke Madinah n Mekkah membuat Umrah. Permudahkn Ya Allah. Aku berserah kpd Mu.














Al Habib Syed Naqjamuddin.






model kaabah.















pengisian hr ini.....aku catatkn d buku ini. belakang...rendam minom. hahaha.





Pg itu breakfast n lunch jua d sediakn. Alhamdullilah. Rezeki. Aku mmg suka bab2 mkn nih. Hehehe. Tqsm WS.






Ustazah Fatimah Sharha. Biasanya tgk kat tv. Kali nih tgk Ustazah secara live....




Selepas lunch selesai seisi bersama Al Habib Syed Naqjamuddin memberikan taklimat Umrah, Ustazah Fatimah Sharha pulak memberikn taklimat tentang permasalahan wanita. Ustazah nih pn dh berkali2 klua tv k. Ustazah Fatimah Sahra jgk seorang novelis. Ya Allah aku bersyukur dpt byk ilmu hr ini. Semoga ilmu yg bermanfaat. In sha Allah.



Kemudian wakil dr Al Baghdadi pulak mengambil tempat.









Hurmmh. Apa yg aku bole simpulkn...taklimat nih mmg terbaek. Alhamdullilah Allah memudahkan kami sklga menerima ilmu ini. Syukran. Trmksh pd team WS.





Next....krusus/taklimat Umrah kami yg ke dua berlangsung d tempat yg sama pd 8 February. Sama jgk taklimat d kendalikn oleh Al Habib Syed Naqjamuddin.

















Al Habib Naqjamuddin.










Alhamdullillah krusus ke dua kami pd pg tuh bersama2 WS sgt membantu persiapan kami tuk menunaikn Umrah nnti. In sha Allah. Sama jgk ngan krusus/taklimat sblm nih pengisisnya jgk kurang lbh sama. Penerangan tentang rukun Umrah dn larangannya. Persiapan sblm menunaikn Umrah n byk lg. Berkali2 Al Habib Naqjamuddin mengingatkn bakal2 tetamu Allah nih supaya bykkn bersedekah, bertaubat dn byk lg. Terima ksh Ustaz. 1 perkongsian yg sgt baik. Semoga semuanya d jadikn panduan nnti. In sha  Allah. 



Breakfast n lunch jgk d sediakn pd hr tuh. Thanks WS. 





Ustaz Syed Nabil pn ada bg taklimat ringkas.



Alhamdullilah selepas krusus/taklimat kali ke dua nih aku lbh yakin. Terasa dh x sabar nk bt Umrah. Bersemangat aku nk jejakkn kaki ke Mekkah n Madinah. Nk berkunjung ke Makam Rasullullah SAW. Nk solat d Masjid Nabawwi. Nk solat d Raudah. Nk mengunjungi perkuburan Baqi. Nk g Mekkah. Nk lihat Kaabah... Kaabah! Nak bt Umrah. Nak Sai'e. Nak tawaf d Kaabah. Nak naik mataff sambil bt tawaf mengelilingi Kaabah. Ya Allah x sabar dh rasa2nya. Nak rasa nikmat menjadi Tetamu Allah. Ya Allah menjadi Tetamu Mu. Aku semakin hampir ke detik itu.... Selama nih asyik dgr crta Mekkah n Madinah dr En Suami n org lain.....kali nih aku semakin hampir ke detik itu. Ya Allah terimalh aku menjadi Tetamu Mu. Terima lah Suami dn Anak2 ku menjadi Tetamu Teristimewa Mu. Amin ya rabbalalamin.


Dlm pd tuh...perasaan takut mmg ada. Takut mengenangkan dosa2. Takut d duga d sn. Yaaa. Takut! Takut dgn dugaan Allah. Aku sedar...aku bknnya baik mn pn.... Ya Allah. Perasaan apakah ini? Mcm2 dlm akal n fikiran aku.... Takut mcm mn nnti anak2 kat sn. Sihat ker dorg kt sn nnti? Mampuu ker Afrina nk bt Umrah? Cmner plak ngan Aisyah? Bdk tuh mmg 'berangin' skit. Nana dia aku x risau sgt. En Suami....fr sure dia dh x sabar2 nk bt Umrah. N dia nk jejak area dia keja kat sn dulu. Huh...mcm2 yg aku fikirkn. D tmbh lg ngan crta2 dr org2 d sekeliling aku. Hah! Cmner nih? Sihat ker aku kat sn nnti? Brapa Umrah yg mampu aku bt? Huh...mcm2 yg aku fikirkn! Ya Allah berikn hamba Mu ini petunjuk. Permudahkn segala urusan ku Ya Allah. Semoga Kau menerima taubatku. Ampuniku Ya Allah. Ampuni dosa2 suami dn anak2 ku. Aku bersujud...memohon keampunan Mu Ya Allah. Permudahkan. Permudahkan Ya Allah. Allahuakhbar. Allahuakhbar.








Thanks for reading.


Adioss.

2 comments:

  1. Informasi yang sangat menarik sekali Semoga dengan tulisan ini bisa menginspirasi dan memberikan informasi yang terbaik buat teman teman pembaca, salam kenal dari kami
    Buat yang sedang mencari Biro Umroh Solo yang amanah dan terpercaya bisa kontak kami, atau sedang mencari Paket Umroh Solo Semptember 2019 atau bahkan untuk
    Paket Umroh Solo Oktober 2019 dan juga untuk
    Paket Umroh Solo November 2019 kami juga sudah merencanakan untuk anda Terima Kasih

    ReplyDelete