Sunday, May 18, 2014

Grill Solmon With White Sos.







Assalammualaikum.

Allahuakhbar. Allahuakhbar. Allahuakhbar. Segala puji bt Allah. Allhamdullilah atas nikmat dn hidayah dr Mu. Selawat dn salam bt Rasullulah SAW.


Ok. Aku sharekn resepi nih. Yg aku sgt2 suka. Solmon Grill. Best ooh mkn ikan solmon nih. Aku mmg suka. Wlpn ikan nih mcm ada skit bau...tp aku lar plak kn. Bedal jer. Hehehe.

Ok. Resepi nih pn hasil aku mengGoogle lar jgk. Masa pestime try....mmg dh sedap...so mmg wajib lar repeat berkali2kn. 

Aku beli ikan solmon nih kat Tesco jer. 3 ketoii nih jer pn yg tinggal. Hah...belasah jer lh. Boleh lar bt tmbh2 dinner mlm tuh.

Nih resepi nyer. Mmg berbaloii meneraii.




bahan2nya:
ikan solmon
1 sdb butter
1 sdb black pepper
garam





bhn2 tuk white sos:
1 cwn susu segar
1 sdb tpg gndm
secubit garam
2 sdb butter
stgh biji bwg holland d chop
sedikit perahan lemon
garam




Ok ikan solmon td d cuci bersih. D perapkn dgn bhn2 td stgh jam atau lbh.

Kemudian d atas frying pan mskkn minyak zaitun kureng lbh 2 3 sdb...grg ikan td hingga msk. Kemudian ketepikn.

Lebihan minyak td boleh d gunakn tuk msk white sos nyer plak. Ok...ambil butter mskkn ke dlm frying pan td kemudian mskkn bwg holland td. Mskkn plak tpg gndm. Gaul cpt2.. Gaul sebati. Mskkn plak susu segar. Gaul lg. Perasakan garamnyer. Biar hingga pekat. Akhir sekali perahkn  lemon. Siapp.

Nx bolelh rebuskn skjp sayo2nyer. Huh. Siapp.

Senang jer. Rasanyer pn wallla. Aku sukalh. So nihlh dia...Grill Solmon With White Sos My Style.

Slmt mencuba.



Thanks fr reading.

Adioss.

No comments:

Post a Comment