Friday, April 19, 2013

Jalan jalan @ Singapore ~ USS Part 2



mengupdate entry nih smbil mkn eskrem dr australia. aduhmakk sodap egh. tqvm Man ~ my neighbour, bg eskrem terbaek nih. cuaca entreme panas cm skrg nih mmg sedap mkn eskrem.

yeahhh....smpai gak ke sn.

Assalammualaikum.
Huh...dh berminggu2 x sempat2 nk update our trip ke USS nih. Bizi ngan trip ke Jakarta plak. Adoiii. Novel pn tergendala nk hbskn. Huhuhu....bizinya aku lately nih! Oklh entry kali nih lbh byk gamba dr story. Sbbnya dh lama sgt gamba2 nih 'terperam' dlm lappy, terlupa dh nk tulis apa. Aishhh.
Isnin 25/3 kami ke USS dr our htl, Landmark Village Hotel. Sblm tuh singgah breakfast kt Zam2 Restaurant dulu. Breakfast pg tuh aku pekena murtabak lar. Share ngan En. Suami. Anak2 plak mkn roti prata. Marvellous sgt. Oh yaa, ptg smlm pn dh tapau fd kt sn...perggh mmg terbaek lar. Aku nih kn bab mkn mmg sukaa jer. Ekekeke. Jujur sejujurnya pd aku Zamzam Restaurant mmg sedap2 fdnya. Dr ns briyaninya, murtabaknya, mee grgnya n roti pratanya....semuanya yg terbaek. X rugi melaburr kt sn. Hohoho.


mmg terbaek. murtabak dgg S7 sebijik. kali arrgh ngan 2.5. hihihihi. marvellous sgt. mkn ngan kuah kari n oso timun bersos cili. roti prata lak x sempat nk pose2 coz aku sedang asyik menikmati murtabak nih. teh tarik pn terbaek.

Ok selesai breakfast d ZamZam Restaurant kami trus ke MRT Bugis St yg dkt ngan our htl. Naek MRT tuk ke Vivo City n trus ke Sentosa, USS. Sorry x dpt nk ingat byk sbb dh tlupa larr. X ssah nk naik train tuk ke USS. Kalo x tau...kena lar tnya kt staff Customer Svs yg sd bersoal jwb ngan korang kalo korang blurr ke haper ker... 

ke 7E tuk topup transit link. then ke MRT Bugis St. naik train tuk ke Vivo City. tukar train plak ke Sentosa Station tuk ke Waterfront Station USS.



pemandangan dlm train sblm smpai ke USS

Huhuhu....sampai suda ke USS. Alhamdullilah. Time nih blm pn lg kul 10. Tp makaaiii ramainya org dh beratoq nk msk ke sn. So kt beratoqq dulu...


muka2 gumbira kami yg vy xcited nk main games kt sn.



A Crate Advanture Madagascar first ride kami kt USS nih. Biasa2 jek. Anak2 yg plg xcited. Mama dorg asyik amik gamba....




 
first ride kami Madagascar



Lopeh tuh msk lak kt Sesame Street Spaghetti Space Chase nih. Punya lar lama Q. Ramai btl org Q. Bila msk cam hampehh jek. Sakit kaki aku berdiri lama. Aishhh. Hishh.


Tp terubat gak lar paneh ati yg Q lama td bila dpt jmpa Big Bird. Huahuahua.




Pastuh msk lak tgk movie 4D Shrek Advanture Far Far Away. Sejujur jujurnya aku suka 4D Shrek Advanture nih. Kami msk smpai 2 kali. Best sgt. Yg plg best tuh part labah2 kt kaki tuh....... Hikhikhik. Cam real jek. Kluar dr movie theater tuh...tjmpa lak Mamat Encem @ Lord Farquaad tuh. Ketaq kaki aku Nyahh. Alahaii...encem n tinggi hbs. Hurrmmh.....cm nk geget2 jek Mamat Encem nih. Ekekekeke. Eeee...suka3.



Lps tuh.....arrgghh yg nih best 
...Water World show. Best3. Penuh ngan aksi ganazz, terbang2, gado2 n lawak gak! Waaa....best sgt2. 




Hbs melayan show Water World kami nk isi pewot. Otw nk p mkn tuh...terjmpa lak show nih  Madagascar. Sudahnya layannzz jer lar. Cute sgt2 ler mahluk2 nih. Penguin, badak tuh demuk cam aku jek. Waaaa.....terasa ok.... Mmencikk!





Msk plak ke dlm Pantages Monster Rock Theater Musical. Not bad show nih. Ala...nyanyi2 lar. Layann jer lar. Hehehehe.




Nih plak kt Light, Camera, Action. Ok best3.




Hahahha. Nih the best! TRANSFORMERS. Waaa....menjerit2 aku kt sn. Best sgt2. Penuh ngan aksi lambung melambung. Best3. Ngan movie 3D. Aduhaiii bestnya. Cam nk msk tgk lg. Tp....makaiii sblm tuh Q panjang n lama giler. Waaaa....nangis. Bila long Q tuh aku cm nk patah blk dh. Tp mengenangkn anak2 yg vy xcited nk naek TRANSFORMERS nih aku pn kuatkn keimanan aku tuk Q lg. Waaaawaaaawaa. Kejammm3. Nih lar Q plg lama aku Q masa kt USS nih. Hohohoho.




Akhirnya kami pn p mkn. Tah apa tah nm restaurant nih. Tp kena  ler tgk2 egh...samaada restaurant tuh ada status halal or x. So kami pilih dis restaurant. Egh rezeki dlm restaurant tuh siap ada cartoon character lg. Huh...apa lg kami pn bergedik2 arrgh ngan mahluk2 nih. Hikhikhik. Oooh yaa. Siyess sedap mkn kt sn. Kami mkn Ns Ayam, Ns pth n Tomyam. Sedap. Alhamdullilah.




aishhh....terasa sgt bila tngkp gamba ngan badak nih. huhuhu.

meet my twin. huahuahua. dh same saiz daa. arrgghh. tidak.


Acara bershopping tatap ada! Hahaha. Sempat rembat apa yg patut. My En Suami happy bila wife dia belanjer dia tshirt. Rabak aku S29. Hohohoho.
Seterusnya ronda2 lg....


jalan2 lg. kaki time nih dh cm nk tercabot lar plak kaki aku. adoiii. penat sihh pusing2 dlm nih.
c pompan bra kuning tuh bkn main lg En Suami jeling. hishhh. geram mak! suka lar tuh....

Anak anak mengajak naek Roller Coaster Human & Cyclone nih. Huh...giler! Mak takut Nyahh. X pasal2 kang paramadic mengusung aku ke spital kang. X berani ko. Kang x pasal2  arwah aku kt situ... So tgk dr bwh jekk yer anak2.

Roller Coaster Human & Cyclon mau arwah aku kalo naek menda nih. huhhuhuhu...


Jln2 lg. Msk plak kt D Lost World. Main Canopy Flyer. Kureng lbh cm roller coaster gak kt dlm nih. Tp duduk ber4 org. Lps tuh....FENING sudaa. Adoiii. Siyess FENING lar plak. 

adoiii encem gak mat salleh sblh aku tuh. dia pegang anak dinosaur. katanya baby dinasour nih umo 2 bln. oh yeahh. whateva. hahahaa.

Penat suda, FENNING sudaa....sudahnya shopping lg. Hilang penat, hilang FENNING aku. Ini budak c Afrina tiba2 buat muka seposen. Mintak Elmo. Tiba2 jer kn terminat Elmo ko nih! Hishh. Huhuhu. Rabak S26. Adoiii. Menurun perangai sapa egh korang nih. 



menurun perangai sapa lar Afrina nih....asyik nk menyopping jer. tetiba dia terminat kt Elmo. rabak S26 lg.




tah apa  show tah. tp dorg nyanyi2 lar. lagu 60s. so layann.


Ok dh puas pusing2, main2, shopping skit2 jam pn dh nk kul 7mlm...so kami pn nk blk dh. Huh...binatang pn pndai blk ke kandang...xkn lar weolls nk duk berembun smpai mlm kt sn kn. So babaiii USS. Mudah2an bole dtg lg. Huhuhu. Sgt2 puasati...n kaki sakit lenguhh pn yaa. Hahaha. Ok tqsm En Suami bwk kami ke sn. Alhamdullilah. Nnti dtg lg egh Syg. =)


dh nk blk dh. pose2 gedik lg... bila lar bole dtg lg. hohoho.




my chinta hati. syg korang....muahmuahmuah


pose gedik2 jer pn kt sn. x beli apa2 pn.

Perjalanan blk kami lepak jap kt Vivo City Mall. Pusing2 jap kt dlm Mall nih wlpn kaki lenguh sgt2. Jamu mata tgk brg2 kt sn. X beli apa2 pn...

gmba dr dlm train. cntk jer Port kt sn.... ngapa Msia x secntk Spore.

gamba last kt Vivo City. kalo bwk anak2 dorg bole mandi manda kt sn.... segan plak aku nk amik gmba sowang anak cina tgh  mandi kt sn. nwywy mmg cntk lar Vivo City Mall nih. aiysshh....ngape Msia xder Mall cm gini.


tgh jln2 dlm Vivo City Mall nih tjmpa Girls Generation lar plak.
bkn orgnya k...cuma lukisan jek. dh lar anak2 aku nih peminat kpop. jd lar kn...bole lar anak2 nk bergmba.


Perjalanan blk mcm td gak. Naek MRT. Turun kt Bugis Street. Pastuh jln2 plak kt Bugis Street. Bugis Street nih best tuk beli souvenirs. Byk beli fridge magnets, mugs n tshirt. Jadi lar jdkn kenang2an. Adoiii rabak gak lar. Huhuhu.


perjlnan blk ke htl. naek MRT ke Bugis St.

Bugis Street beli ole2... dh x tertngkp gmba. kaki lenguh sgt2. anak2 pn dh penat. cepat2 beli n blah.

jadi lar kenang2an dr USS n Bugis St. 


Ok dh slmt smpai hotel. En Suami ke Zamzam Restaurant tapau ns briyani, mee grg merah, murtabak n oso teh tarik. Adoiii....heavennya dpt mkn stlh penat seharian turun naek MRT, ke USS main smpai lebam, jln2 ke Vivo City Mall, bersoping skit. Jadi lar. Alhamdullilah 2nd day kt Spore sgt2 best. Syukran Ya Allah. Smbg lak last entry lps nih... Adiosss.

No comments:

Post a Comment