Sunday, April 28, 2013

Lempeng Kelapa



Assalammualaikum.
Huh....evy time aku bt jek lempeng klapa nih, aku hnya tringatkn arwah Ayah. Arwah Ayah sgt suka mkn lempeng klapa. N arwah Ayah pn suka bt sndrik lempeng klapa nih. Alar lempeng klapa mmg senang jek nk bt kn. Aku lak kebetulan bt kari ikan kmbg n mlmnya aku bt lempeng klapa. Pergghh sedapnya mkn masa panas2. Wallla. Berkeping2 aku bole hbskn. Hehehehe. Mmg dasar pewot lantak. Cehh.
Ok jom skodeng bhn2 yg aku gunakn...

bhn2nya
1 cwn tpg gndm
stgh cwn klapa
sedikit garam
stgh cwn air

Punya lar senang nk bt lempeng klapa nih. Hurrrmmh, mskkn tpg gndm ke dlm mangkuk. Cmprkn klapa parut. Klapa ikut sukalh nk ltk byk mn. Then mskkn garam. Mskkn jgk air. Air ikut kepekatan lar. Jgn terlalu cair. Siap dh adunannya. Then d msk d atas kuali leper. Sedapnya d tekak aku mkn lempeng klapa ngan kuah kari. Ok nih lar lempeng klapa my style. Yeehah!

2 comments:

  1. org perak panggil..lepek nyoir..sedap cicah ngan kari or gula..kalo kat kg..mkn ptg2 kt pangkin bwh pokok dpn laman umah...syokkkk ooo....

    ReplyDelete
    Replies
    1. teman memey org perak...tp dh murtad daa. kan. arwah ayah teman memey suka bt lempeng nih. teman pn suka. ooops teman bkn suka lempeng klapa jek, tp semuanya pn teman bedal. huhuhuhu. kpg Awak lg ler best. bole npk sungaii. aisshh. memey teman bole bygkn mike duduk atas pangkin mkn lempeng nih dgn baju munga2 tuh. perggghh ayu giteww. =)

      Delete