Monday, April 22, 2013

Jalan jalan @ Singapore Part 3 Finale




Assalammualaikum.
Pg last d Singapore. Selasa 26/3 kami breakfast d bilik htl jek. Afrina n Aisyah siap2 nk ke swimming pool. Aku lak mengemas. Selesai mengemas kami ke Masjid Sultan. Aku n anak2 solat sunat kt tingkat atas. 


Masjid Sultan...masjid yg d bina pd thn 1928.





Lepas tuh kami jalan2 kt Arab St n kwsn sekitarnya...






yg bngnan tinggi tuh our htl n ZamZam Restaurant






gmba last kopek dlm bilik htl sblm check out.


Ok lepas check out dr htl kami trus ke Pasar Geylang Serai fr lunch. Pergghh sgt2 best kami lunch kt fd court d sn. Fd courtnya biasa2 jek...tp fdnya sgt2 sedap n berbeza. Kami mkn ns padang tp tlupa nk amik gmba...hehehe. Then beli 2 ns ayam crispy...ayamnya merah n sedap sgt. Lg bt aku pelik bila ns ayam nih ada gulai. X pernah aku mkn ns ayam yg ada gulai. N gulai tuh plak sedap sgt2. Hbs licin licau anak2 aku mkn koo. N Nana mkn ns briyani ayam. Punyalh byk...bole mkn 2 org ko. Smbil mkn Nana ckp "knapa kt semua tmpt kt mkn kt Spore nih sdap2 semuanya". Hohoho. Yess. Siyess...mmg sedap2 lar mknan kt Spore nih. Mmg harus dtg lg kan....Syg. Ekekekeke.
Huh...tiba2 terperasan table sblh kami. Ada MakCik tuh mkn beehun sup...n beehun sup tuh pn merah ko. Aduhmakk...menggoda tul lar. Buat aku terkenang2 jek. Huhuhu. Kt fd court sn mmg jual mcm2 jenis mknan. Sup tulang merah pn ada. Aisshh...mcm2 ada lar. Adoiii. 


dgn GPS kami smpai d sn Pasar Geylang Serai. 

fd courtnya biasa2 jek tp fdnya sgt berbeza n sedap sgt.


bhgian pakaian d Pasar Geylang Serai

kami mkn ns ayam crispy, ns briyani ayam, ns padang n oso minom laici, teh tarik n ayer mata kucing.

Selesai lunch d Pasar Geylang Serai kami ke Changi Road tuk tapau rempah briyani yg sgt2 sedap tuh. Adoiiihainyerpong. Aku nih bab mkn...sanggupkn mencarik smpai ke hjg dunia pn. Hahaha. Ok sgt2 puasati dpt gak beli rempah briyani yg terbaek nih. Aku beli sekilo jer pn S15. Jd lar...dh alang2 dtg ke sn. Hehehe.







Ok selesai lunch n beli rempah briyani ni kami pn bgerak blk. Yaah..hbs sudaa our trip ke Singapore. Mmg sgt best. Hope bole dtg lg ke sn... 


No comments:

Post a Comment