Sunday, December 1, 2013

Bunga Tiger Orkid









Assalammualaikum.

Kali nih nk share gmba2 pokok Tiger Orkid kat rmh Mak aku yg tgh nk berbunga...

Akhirnya berbunga jgk orkid nih. 

Pergghh. Giler lama nk tunggu dia berbunga.








Hasil menGoogle aku terbaca nih:

Tiger Orkid nih nama lainnya Orkid Tebu atau Giant Orkid. Orkid nih adalah spesis orkid liar yg tumbuh kebanyakknnya d dlm hutan.

Cara penanamannya plak cukup mudah...boleh d letakkn d atas tanah mahupn d dlm pasu berserta sabut kelapa. 

Katanya bunga Orkid nih mampuu mekar berbulan2 lamanya.









Benih pokok Tiger Orkid nih Abg aku Awal yg bwk dr rumah Mentua dia kat Lakum Pahang.

Mak aku semaii dlm pasu jer pn.

N now baru nk berbungaa.

Cntk sgt.













Waahh. X sabar nk tunggu semua kudup2nya berbunga....

Mmg cntk tul bunga Tiger Orkid nih.

Pokok Orkid nih aku pernah tanam kt rmh aku tp...mati sudaa. Hehehehe.


Adioss.

No comments:

Post a Comment